Domiciliëring

Voordelen

  • Gemakkelijk
  • Geen Tijdverlies
  • Geen aanmaningskosten

Domiciliëring van uw waterfactuur aanvragen

Een domiciliëring is gemakkelijk: u verliest geen tijd en vermijdt aanmaningskosten. U vraagt die aan op twee manieren: via Doccle en met een webformulier.

Domiciliëring aanvragen via Doccle

Doccle is een platform om uw belangrijke documenten op één plek te beheren. Het is Belgisch, niet-commercieel, veilig én gratis.

Via Doccle beheert u niet alleen eenvoudig uw domiciliëringen. U ontvangt, bekijkt en betaalt er ook digitaal uw facturen.

Domiciliëring aanvragen: webformulier

Stuur ons uw aanvraag via het webformulier. U krijgt daarna een document om in te vullen en te ondertekenen. Na ongeveer drie weken is uw domiciliëring in orde. Vanaf dat moment ontvangt u geen facturen met een oranje overschrijvingsstrook meer.

Vindt u uw facturen niet altijd terug? Of wilt u de natuur een handje helpen? Kies dan voor de digitale verzending van uw waterfactuur.

Veelgestelde vragen

Wanneer gaat het geld van mijn rekening, als ik betaal met domiciliëring?

Betaalt u via een domiciliëring? Dan vragen we op de vervaldag de betaling van uw waterfactuur aan uw betalingsinstelling. Logistieke facturen dient u steeds per overschrijving te betalen.
Weigert uw betalingsinstelling die betaling – bijvoorbeeld omdat er te weinig op uw rekening staat? Dan wordt uw factuur 18 dagen later nogmaals aangeboden. Indien ook deze betaling niet kan doorgaan, ontvangt u van ons een aanmaning met kosten en wordt uw domiciliëringsopdracht geannuleerd.

Ik ontving een aanmaningsbrief. Kan ik de aanmaningskosten laten annuleren?

Nee. We verzenden automatisch een aanmaningsbrief als het verschuldigde bedrag op de vervaldag nog niet op onze rekening staat. De aanmaningskosten die we daarvoor aanrekenen, kunnen we niet annuleren.

Hebt u de originele factuur niet gezien? Misschien is het nodig om uw facturatieadres aan te passen. Of ontvang uw facturen op een andere manier:

Aansluitende vragen

Ik krijg geld terug. Wanneer en hoe ontvang ik dat?

We schrijven uw tegoed over op de vervaldatum van uw creditnota.

Opgelet: we checken altijd eerst of u bepaalde facturen of aanmaningskosten nog niet betaalde. Is dat het geval? Dan gebruiken we daarvoor uw tegoed.

Rekeningnummer

Het rekeningnummer waarop wij uw tegoed storten, staat op uw creditnota. Ontbreekt het of is het niet uw rekeningnummer? Meld dat dan met dit formulier.

Is uw rekeningnummer verkeerd en is de vervaldatum van de creditnota al over een paar dagen? Geef uw juiste rekeningnummer dan onmiddellijk door via 078 35 35 09.

U zit met een specifieke vraag?