Betalen

Belandde uw waterfactuur in uw brievenbus of inbox? Dan betaalt u die op verschillende manieren.

Betaal uw waterfactuur automatisch via domiciliëring

Wilt u geen tijd verliezen en aanmaningskosten vermijden? Kies dan voor een domiciliëring. U vraagt die hier online aan.

Betaal uw waterfactuur online via Doccle

Met een paar muisklikken uw waterfacturen ontvangen en ordenen, raadplegen en betalen? Dat doet u met beheerplatform Doccle.

Bovendien helpt Doccle u om aanmaningskosten te vermijden. U voegt gemakkelijk herinneringen toe en krijgt automatisch een e-mail als er een vervaldag nadert.

Betaal uw waterfactuur via een overschrijving of storting

Thuis via pc-banking

Vermeld als betalingskenmerk de gestructureerde mededeling op de overschrijvingsstrook van uw waterfactuur.

Ter plaatse bij uw bank of postkantoor, of bij water-link

  • Bij uw bank of de post betaalt u met een overschrijving, een storting via Bancontact of cash. Vraag altijd om de gestructureerde mededeling op uw waterfactuur te vermelden als betalingskenmerk.

  • Aan onze klantenbalie betaalt u alleen met Bancontact. Om veiligheidsredenen aanvaarden we geen cash.

Waterfactuur betalen: betalingsgegevens

Rekeningnummer: BE56 0963 1030 0088
IBAN: BE56
BIC / SWIFT: GKCC BE BB

Waterfactuur betalen: betalingstermijn

Wilt u aanmaningskosten vermijden? Kijk dan goed na hoeveel tijd u hebt om uw waterfactuur te betalen. Bekijk de stappen van het betaalproces.

Veelgestelde vragen

Ik ontving een aanmaningsbrief. Kan ik de aanmaningskosten laten annuleren?

Nee. We verzenden automatisch een aanmaningsbrief als het verschuldigde bedrag op de vervaldag nog niet op onze rekening staat. De aanmaningskosten die we daarvoor aanrekenen, kunnen we niet annuleren.

Hebt u de originele factuur niet gezien? Misschien is het nodig om uw facturatieadres aan te passen. Of ontvang uw facturen op een andere manier:

Aansluitende vragen

Wat kan ik doen als ik betaalproblemen heb?

Ontving u een onverwacht hoge drinkwaterfactuur? Vraag dan op tijd betalingsuitstel of een afbetalingsplan aan via dit formulier.

Of neem contact op met de energiecel van het OCMW via energiecel@ocmw.antwerpen.be of 03 298 13 40.

Aansluitende vraag

Ik krijg geld terug. Wanneer en hoe ontvang ik dat?

We schrijven uw tegoed over op de vervaldatum van uw creditnota.

Opgelet: we checken altijd eerst of u bepaalde facturen of aanmaningskosten nog niet betaalde. Is dat het geval? Dan gebruiken we daarvoor uw tegoed.

Rekeningnummer

Het rekeningnummer waarop wij uw tegoed storten, staat op uw creditnota. Ontbreekt het of is het niet uw rekeningnummer? Meld dat dan met dit formulier.

Is uw rekeningnummer verkeerd en is de vervaldatum van de creditnota al over een paar dagen? Geef uw juiste rekeningnummer dan onmiddellijk door via 078 35 35 09.

Ik betaalde per vergissing mijn factuur twee keer, wanneer krijg ik dat terug?

Betaalde u te veel? Dan storten we dat binnen de twee weken terug op de rekening die u gebruikte voor uw betaling. Verschijnt de terugbetaling na twee weken nog niet op uw rekeninguittreksels? Geef ons dan zeker een seintje.

Opgelet: we checken altijd eerst of u bepaalde facturen of aanmaningskosten nog niet betaalde. Is dat het geval? Dan gebruiken we daarvoor uw tegoed.

Behoud ik met een domiciliëring wel de controle over mijn betalingen?

Ja. Want uw factuur wordt pas op de vervaldag aangeboden aan uw betalingsinstelling. U hebt dus tijd genoeg om ons een vraag te stellen of om betalingsuitstel te vragen.

Bovendien zet u uw domiciliëring stop wanneer u maar wilt, via ons contactformulier. U ontvangt meteen een bevestiging van ontvangst van uw aanvraag via e-mail.

Wat is Doccle?

Vereenvoudig uw administratie met Doccle

Doccle is een platform om uw belangrijke documenten op één plek te beheren. Het is Belgisch, niet-commercieel, veilig én gratis.

Met één muisklik ontvangt, ordent, raadpleegt en betaalt u uw facturen. En u voegt herinneringen toe zodat u nooit een afrekening vergeet te betalen. Geen bureau vol papier of documenten op verschillende websites meer: u regelt waar en wanneer u maar wilt uw administratie onder één account.

Doccle wordt u aangeboden door ziekenfondsen, banken, nutsbedrijven, enzovoort. Inclusief Telenet, KBC, CM, ACV, Acerta en … water-link.

 

Schrijf u gratis in voor Doccle!

U zit met een specifieke vraag?